domingo, 8 de enero de 2012

Curriculum bimodal

-         Pot ser aplicable a la universitat?

Si que pot ser aplicable a la universitat, ja que internet és un recurs que s’ha d’utilitzar per facilitar l’ensenyament i l’aprenentatge. Els estudiants en aquestes edats ja no tenen tant risc de distraure’s fent classe, ja que estan cursant la universitat per pròpia voluntat.
Els estudiants s’han d’adaptar a la societat i a la cultura del moment i en aquests moments les noves tecnologies són l’avantguarda. Els mestres han de tenir un coneixement avançat sobre les noves tecnologies i la utilització d’aquestes, ja que la cultura va evolucionant i han d’estar al dia per poder ensenyar als infants matèria relacionada amb la societat i cultura del moment, relacionant tot amb les noves tecnologies.
Pels estudiants també és beneficiós la utilització de les noves tecnologies, ja que d’aquesta manera interactuen amb aquestes i aprenen a utilitzar-les de forma correcte.

-          Pot aplicar-se a primària?

Si que pot aplicar-se a primària però no és aconsellable, ja que els infants d’aquestes edats, al tenir internet a classe, tenen la possibilitat de distraure’s amb altres coses mentre estan fent classe i no atendre a la classe ni al professor.
Per poder realitzar aquest tipus d’enfocament bimodal s’haurien de tenir tancades algunes pàgines específiques i vigilar a aquests infants mentre es fa classe per tal de que facin la matèria que es faci en aquell moment i no un altre.

jueves, 29 de diciembre de 2011

Quines TIC conec i quines m’agradaria conèixer?

Les principals TIC que conec són els ordinadors, els smartphones, els projectors, la televisió, el Internet, els mp3 i mp4, play stations, Xbox’s, videojocs, jocs online, blogs, facebook, etc.
M’agradaria conèixer el funcionament de la pissarra digital, ja que a la universitat ha estat la primera vegada que he vist una i m’ha agradat molt el seu funcionament i les possibilitats didàctiques d’aquesta.
També m'agradaria conèixer el funcionament de les tablets, ja que no sé com funcionen i penso que tenen moltes funcions disponibles que són de gran utilitat. 
A més, també m’agradaria millorar en el coneixement i funcionament d’algunes TIC que conec però que no faig servir com podrien ser els blogs, projectors, entre d'altres.







miércoles, 28 de diciembre de 2011

El meu somni

El meu somni laboral en un futur seria estar treballant en una escola pública, de manera fixa, després d’haver aprovat les oposicions corresponents. M’agradaria treballar en un P3 i ser tutora de la meva pròpia classe.
També, m’agradaria que hi hagués un bon ambient de treball, tant amb el claustre com amb l’equip directiu. Aquesta relació m’agradaria que fos de confiança i amb comunicació per facilitar el treball a l’escola.
Per altra banda, també m’agradaria que hi hagués col·laboració i respecte entre tots els membres de l’equip docent, ja que d’aquesta manera és molt més fàcil treballar amb motivació i iniciativa.
Tenint en compte als alumnes, m’agradaria que donéssim importància a l’atenció a la diversitat i a la igualtat, ja que així els infants podrien entendre que tots son iguals independentment de qualsevol ítem. Donaria importància a un aprenentatge significatiu d’aquests, ja que aquest tipus d’aprenentatge és el que realment recordaran quan surtin de l’escola.
A més, també m’agradaria que l’escola en la que treballaré tingues molt en compte la coeducació, és a dir, igualtat entre nens i nenes en la educació, sense tenir en compte normes socials establertes o prejudicis.
En la meva escola m’agradaria que tots els nens fossin iguals independentment de sexe, gènere, raça, entre d’altres.

En resum, d’aquí a vuit anys m’agradaria estar treballant de manera fixa en una escola pública, en la que hi hagués un bon ambient de treball, comunicació, comprensió, igualtat, entre d’altres. 
En definitiva, una escola de tots per tothom!


Jenni...*

lunes, 19 de diciembre de 2011

Poesia de tardor

Estem a la tardor

i no fa pas calor


demà és Santa Rosaura

que és la patrona del drapaire